مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 13:402021-02-26پزشكي

جهانپور: مصونیت واکسن های کرونا موقتی است


یک نوع ایمنی هومورال داریم که بر اساس وجود آنتی بادی های خنثی کننده است و یک نوع ایمنی سلولی داریم قاعدتا در مورد کووید19 ایمنی همورال مثلا بعد از تزریق واکسن چند ماه پیش بینی می شود و ایمنی سلولی نیز بیش از هفت تا هشت ماه پیش بینی نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز برای قضاوت درباره مدت زمان ایمنی زایی و مصونیت پس از تزریق واکسن های کرونا زود است، اما در مورد همه واکسن های موجود در دنیا مدت زمان بیش از هفت یا هشت ماه مصونیت پیش بینی نمی شود.

کیانوش جهانپور روز جمعه در گفتگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که واکسن های کرونا چند مدت ایمنی و مصونیت ایجاد می کنند، افزود: در مورد همه واکسن های کرونا موجود در دنیا تصور ایمنی و مصونیت بیش از چند ماه وجود ندارد البته قضاوت در این مورد هنوز زود است و نمی توان اظهار نظر قطعی در این مورد داشت.

وی توضیح داد: یک نوع ایمنی هومورال داریم که بر اساس وجود آنتی بادی های خنثی کننده است و یک نوع ایمنی سلولی داریم قاعدتا در مورد کووید19 ایمنی همورال مثلا بعد از تزریق واکسن چند ماه پیش بینی می شود و ایمنی سلولی نیز بیش از هفت تا هشت ماه پیش بینی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانپور: مصونیت واکسن های کرونا موقتی است

جهانپور: مصونیت واکسن های کرونا موقتی است