مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 07:102021-02-26سياسي

آیا بیماری لکه آجری بادام را می شناسید؟


درخت بادام بیماری های مختلفی دارد که لکه آجری یکی از آن هاست و روش هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

- ایسنا/لرستان یک گیاه پزشک گفت: درخت بادام بیماری های مختلفی دارد که لکه آجری یکی از آن هاست و روش هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

سارا عالی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری لکه آجری فقط به برگ حمله کرده و در روی آن لکه هایی با حاشیه نامشخص ایجاد می کند که ابتدا رنگ پریده و زرد هستند و بعد به رنگ قرمز آجری در می آیند.

وی با اشاره به این که این بیماری فقط به برگ حمله و در روی آن لکه هایی با حاشیه نامشخص ایجاد می کند، عنوان کرد: لکه ها ابتدا رنگ پریده و زرد هستند و بعد به رنگ قرمز آجری در می آیند.

عالی زاده با بیان این که برگ های آلوده معمولاً زودتر خزان می کنند و گاهی برگ های جدید و گل های بی موقع ظاهر می شوند، افزود: یک گونه قارچ عامل این بیماری است.

این گیاه پزشک با اشاره به این که اسپورهای غیرجنسی قارچ نخی شکل خمیده، شفاف و بدون دیواره عرضی هستند که به طور شعاعی در داخل محفظه پیکنیدی روی برگ تشکیل می شوند، عنوان کرد: در تولید مثل جنسی قارچ پریتس شلغمی یا انجیری شکل تشکیل می شود.

وی با اشاره به این که آسکوکارپ ها در برگ های ریخته شده کف باغ تشکیل می شود و در اواخر زمستان تکامل می یابند، تصریح کرد: در بهار آسکوسپورهای تک سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بیماری لکه آجری بادام را می شناسید؟

آیا بیماری لکه آجری بادام را می شناسید؟