مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 06:352021-02-26سياسي

واکنش های متناقض وکلا به کسب وکار شدن وکالت/ انکار پس از اعتراضات نافرجام


وکلا که پیشتر با اذعان به کسب وکار شناخته شدن وکالت به سبب طرح مجلس، به رد آن توسط شورای نگهبان چشم دوخته بودند؛ اینک با تأیید این مصوبه توسط شورای نگهبان بدون توجه به تناقضات مشهود در اظهاراتشان نقشه ی تازه ای را آغاز کرده اند و تلاش دارند وکالت را خارج .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، روز گذشته شورای نگهبان طی نامه ای به هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی عدم مغایرت طرح اصلاح مواد 1 و 7 قانون سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن با موازین شرع و قانون اساسی را اعلام کرد.

در بخشی از این طرح اصلاحی نهادها و کانون های تخصصی دولتی و غیردولتی تحت شمول اختیارات هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار قرار گرفته اند و به بیان خود وکلا، طبق این قانون وکالت به عنوان کسب وکار شناخته شده است.

طرح مجلس به هیچ وجه قابل تسری به نهاد وکالت نیست با این حال ابراهیم کیانی نائب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در گفت وگو با خبرنگار فارس با تأکید براینکه این طرح به هیچ وجه قابل تسری به نهاد وکالت نیست، اظهار کرد: موضوع این طرح پیرامون قانون مدیریت خدمات کشوری  یا مسائلی است که مربوط به قانون پنج ساله توسعه است و هیچ ارتباطی با نهاد وکالت ندارد و وقتی ما بخواهیم موضوعی را تفسیر کنیم باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش های متناقض وکلا به کسب وکار شدن وکالت/ انکار پس از اعتراضات نافرجام

واکنش های متناقض وکلا به کسب وکار شدن وکالت/ انکار پس از اعتراضات نافرجام