مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 00:002021-02-24سياسي

دنیا مقابل سوءاستفاده از حق دفاع مشروع بایستد


مجید تخت روانچی نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت برخی کشورها از حق دفاع مشروع برای توجیه اقدامات غیرقانونی خود سوء استفاده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد برخی کشورها از حق دفاع مشروع برای توجیه اقدامات غیرقانونی خود سو استفاده می کنند و دنیا باید در مقابل اینگونه اقدامات قاطعانه بایستد.

مجید تخت روانچی در سخنرانی چهارشنبه خود در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل که به منظور بررسی استفاده از زور در حقوق بین الملل و دفاع مشروع برگزار شده بود، گفت: ممنوعیت تهدید یا استفاده از زور، جز در دو مورد که در منشور مجاز شمرده شده اند، یکی از بزرگترین دستاوردهای سازمان ملل بوده و حفظ و رعایت کامل این اصل بنیادین حقوق بین الملل یک مسئولیت جمعی است.

وی افزود: دولت ها برای حفاظت از شهروندان و سرزمین خود دارای وظیفه ای ذاتی بوده و بر این اساس از حق ذاتی دفاع مشروع نیز برخوردارند که البته به تصریح منشور ملل متحد، این حق باید فقط زمانی مورد استفاده قرار گیرد که حمله مسلحانه ای رخ داده باشد.

تخت روانچی گفت: با این حال، در دنیای امروز، برخی دولت ها تمایل فزاینده ای به توسل به تهدید یا استفاده از زور از طریق سو استفاده از حق ذاتی دفاع مشروع دارند، مثلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا مقابل سوءاستفاده از حق دفاع مشروع بایستد

دنیا مقابل سوءاستفاده از حق دفاع مشروع بایستد