مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 18:102021-02-24سياسي

آیا واقعا انحصار 65 ساله وکالت پایان یافته است؟


شورای نگهبان طی نامه ای به هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی طرح «اصلاح مواد 1 و 7 قانون سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن» را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تأیید کرد.

- شورای نگهبان طی نامه ای به هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح مواد 1 و 7 قانون سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تأیید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، صادرکنندگان مجوز کسب و کار حق ندارند به دلیل اشباع بودن بازار از پذیرش تقاضا یا صدور مجوز کسب و کار امتناع کنند.

با این وجود، متأسفانه یکی از موانع جدی فضای کسب و کار کشور، وجود انحصار در برخی مشاغل است که سالهاست در سایه خلأ قانونی موجود توسط ذینفعان ایجاد شده است که از جمله این بازارهای کسب و کار انحصاری، حوزه کسب و کارهای حقوقی است.

برخی از حامیان رفع انحصار از حوزه وکالت بر این باورند حذف ظرفیت پذیرش از آزمون وکالت می تواند با از بین بردن انحصار به وجود آمده در این حرفه، ضمن کاهش قیمت حق الوکاله ها و افزایش کیفیت کار وکلا، منجر به ترغیب مردم به استفاده از وکلا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا واقعا انحصار 65 ساله وکالت پایان یافته است؟

آیا واقعا انحصار 65 ساله وکالت پایان یافته است؟