مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 16:402021-02-24اجتماعي

مرمت اضطراری طاق های آسیب دیده پل تاریخی «گپ» آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرمت اضطراری طاق های آسیب دیده پل تاریخی «گپ» در مرکز این استان خبر داد.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرمت اضطراری طاق های آسیب دیده پل تاریخی گپ در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدامین قاسمی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اینکه طاق پل گپ در خرم آباد مرمت و بازسازی می شود اظهار داشت: این پل تاریخی در مرکز شهر خرم آباد قرار دارد و هنگام عبور وسایل نقلیه از زیر این پل، آسیب هایی به طاق های آن وارد می شود.

وی عنوان کرد: لازم بود تصمیماتی برای ممنوع شدن تردد، توسط ارگان های مربوطه اخذ شود، با پیگیری های انجام شده به منظور رفع موانعی که از سوی شهرداری ایجاد شده بود، مرمت اضطراری طاق های آسیب دیده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای آزادسازی و مرمت پل گپ که در عرصه قلعه تاریخی فلک الافلاک قرار دارد در سال جاری مبلغ 200 میلیارد ریال برای خرید 15 باب مغازه مستقرشده روی پل، هزینه شد که همگی در راستای آزادسازی عرصه پل و قلعه فلک الافلاک تخریب شدند.

قاسمی بیان کرد: پس از آزادسازی کامل این پل تاریخی، طرح مطالعاتی مرمت و اجرای پل به سبک و سیاق اصلی خود انجام خواهد شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اضطراری طاق های آسیب دیده پل تاریخی «گپ» آغاز شد

مرمت اضطراری طاق های آسیب دیده پل تاریخی «گپ» آغاز شد