مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 12:052021-02-24سياسي

چرا ایران به توقف اجرای پروتکل الحاقی رسید؟


اگرچه ایران یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به دلیل نشان دادن حسن نیت و اتمام حجت با طرف های حاضر بدون دریافت هیچ امتیازی به اجرای تعهداتش ادامه داد اما این رفتار موجب شکل گیری باور غلط درمورد نیازمندی ایران به حضور در برجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، امروز پنجم اسفندماه 1399 با پایان ضرب الاجل مندرج در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب معاهده ان.

پی.

تی از سوی کشورمان متوقف شد.

دولت نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای بر اجرای این قانون تاکید و اعلام کرد؛ کلیه اقدامات لازم را بر اساس آیین نامه مصوب خود و حتی سریع تر از زمان تعیین شده توسط مجلس شورای اسلامی انجام داده و توقف اجرای اقدامات داوطلبانه فراتر از پروتکل الحاقی از تاریخ 5 اسفندماه 1399 را در تاریخ 27 بهمن 1399 (15 فوریه 2021) رسماً به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده و از تاریخ 5 اسفندماه عملیاتی خواهد کرد.

مروری گذرا بر آنچه منجر به اتخاذ و اجرای چنین تصمیمی از سوی کشورمان شد، مسیر طی شده را تا حدود زیادی برای افکار عمومی روشن خواهد ساخت: کاهش تعهدات برجامی ایران طی سه مرحله و از اردیبهشت سال 98 با تعیین و اجرای گام های 5گانه، بالا بردن حجم و درصد غنی سازی و توقف نظارت های فراپادمانی پیگیری شده و ادامه خواهد یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران به توقف اجرای پروتکل الحاقی رسید؟

چرا ایران به توقف اجرای پروتکل الحاقی رسید؟