مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 10:102021-02-24اقتصادي

دستگاه ایرانی که محبوب خارجی ها شد/ کاهش 90 درصدی آبیاری میسر شد+ عکس


سبحان زارع زاده جوان بوشهری دستگاه خودآبیار کشاورزی اختراع کرده که مصرف آب را 90 درصد کاهش می دهد و مورد استقبال کشورهای عربی و اروپایی قرار گرفته است.

- سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از بوشهر: کمبود منابع آبی و نیاز کشور به کاشت نهال، محیط زیست را دچار نوعی دوگانگی کرده است که به اعتقاد کارشناسان راه گذر از آن، استفاده از فناوری های نوین برای آبیاری درختان و به دنبال آن داشتن هوای با طراوت و محیط زیست سالم است.

  خشکسالی و تغییر اقلیم از یک سو و سنتی بودن روش آبیاری از سوی دیگر، موجب هدررفت چشمگیر منابع آبی و تلف شدن آب می شود و آب های مورد نیاز و قابل دسترس گیاه نیز هدر می رود.

در این راستار خبرنگار فارس گفتگویی با جوان بوشهری که اقدام به اختراع دستگاهی نموده است که مصرف آب را 90 درصد کاهش می دهد، انجام داده که در ادامه می خوانید.

  لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سبحان زارع زاده هستم مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی و کشاورزی پرنیان آبگیر پرده از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر ایده کار از چه از زمانی شروع شد؟ این شرکت فعالیتش رو از سال 95 آغاز کرد و ایده محوری کار شرکت طراحی و ساخت دستگاه خود آبیار به سرانجام رساندم و ثبت اختراعش را انجام دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه ایرانی که محبوب خارجی ها شد/ کاهش 90 درصدی آبیاری میسر شد+ عکس

دستگاه ایرانی که محبوب خارجی ها شد/ کاهش 90 درصدی آبیاری میسر شد+ عکس