مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 15:052021-01-28سياسي

ظریف در استانبول مطرح کرد: ضرورت همکاری شش جانبه در حوزه ترانزیت


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در بدو ورود به استانبول، همکاری شش جانبه در حوزه ترانزیت را یک ضرورت خواند و نسبت به رفع موانع در این خصوص ابراز امیدواری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پنجمین و آخرین مقصد سفرش عصر امروز (پنجشنبه) وارد استانبول شد، در بدو ورود در اظهاراتی روابط ایران با ترکیه را روابط بسیار مهمی خواند و مشورت همیشگی با ترکیه را یک نیاز برشمرد و گفت: مشورت ها درباره مسائل دوجانبه و همکاری های دوجانبه و منطقه ای بسیار حیاتی است.

ظریف اضافه کرد: در کنار آن بحث منطقه قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که در سفری که به چهار کشور جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و گرجستان داشتم، با جزییات با مقامات عالی این کشورها مطرح کردم و ان شاءالله در دیدارهایی که در ترکیه با برادران خود خواهم داشت، این موضوعات را بیشتر پیگیری می کنیم تا زمینه های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت و راه های مواصلاتی بعد از فاجعه قره باغ فراهم شود.

* ابتکار همکاری های منطقه ای شش جانبه رییس دستگاه دیپلماسی درباره ابتکار همکاری های منطقه ای شش جانبه نیز گفت: بحث شش جانبه بحثی است که در گذشته توسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف در استانبول مطرح کرد: ضرورت همکاری شش جانبه در حوزه ترانزیت

ظریف در استانبول مطرح کرد: ضرورت همکاری شش جانبه در حوزه ترانزیت