مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 14:352021-01-28بين الملل

ظریف: من و جو بایدن دوست صمیمی نبودیم


وزیر خارجه کشورمان در گفت وگویی تاکید کرد که روابط شخصی اش با جو بایدن لزوما باعث حصول پیشرفت های دیپلماتیک میان ایران و آمریکا نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت وگویی با شبکه آرتی که روز پنج شنبه منتشر شده است اعلام کرد که اشتباه است گمان کنیم روابط شخصی وی با جو بایدن کمکی به حصول پیشرفت دیپلماتیک غیرمنتظره میان ایران و آمریکا خواهد کرد.

وی اظهار کرد که گذشته وی با جو بایدن به 20 سال قبل، زمانی که به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل خدمت می کرد بازمی گردد اما تاکید داشت که رابطه شان کاملا حرفه ای بوده است.

ظریف تصریح کرد: بگذارید این را شفاف سازم.

من و جو بایدن دوست صمیمی نبودیم.

ما نماینده دو کشور متفاوت با سیاست های مختلف بودیم.

وزیر خارجه کشورمان بیان کرد که قصد بایدن برای تغییر سیاست خارجی آمریکا امری سخت بوده و اشاره کرد که سیاست تحریم های یکجانبه کنونی واشنگتن در واقع جنگ و تروریسم اقتصادی است.

ظریف در ادامه این گفت وگو تاکید کرد تا زمانی که آمریکا به توافقات ذیل برجام احترام بگذارد، برای ایران مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید می نشیند.

وی با تاکید بر این که تصمیم آمریکا برای خروج از برجام تاثیر معکوس داشته است عنوان کرد که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران از 300 کیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: من و جو بایدن دوست صمیمی نبودیم

ظریف: من و جو بایدن دوست صمیمی نبودیم