مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 05:452021-01-28اقتصادي

رتبه اول کرمانشاه در تولید نخود/ صنایع تبدیلی حلقه مفقوده کشاورزی استان است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه در استان 160 هزار تن نخود تولید می شود که از نظر تولید و سطح زیرکشت، رتبه نخست کشور را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه کرمانشاه را یکی از قطب های کشاورزی کشور معرفی کرد که در تولید برخی محصولات همچون نخود جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سالانه در استان 160 هزار تن نخود تولید می شود که از نظر تولید و سطح زیرکشت کرمانشاه رتبه نخست کشور را داریم به طوریکه عملکرد ما 26 درصد از میانگین کشوری بالاتر است، متوسط کشوری 618 کیلوگرم است در حالی که متوسط عملکرد استان 832 کیلوگرم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: با 32 درصد سطح زیرکشت 44 درصد تولید نخود کشور را در اختیار داریم و با حدود 180 هزار هکتار سطح زیرکشت بیش از 90 درصد کشت نخود را به صور مکانیزه انجام می دهیم، ولی مراحل داشت و برداشت عمدتا سنتی و غیرمکانیزه است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات داشت و برداشت به صورت مکانیزه، به دنبال ترویج فرهنگ کاشت نخود پاییزه رقم عادل و منصور در استان به ویژه ارقام پابلند هستیم، امسال تا به امروز 42 هزار هکتار از سطح زیرکشت نخود به این ارقام تخصیص پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول کرمانشاه در تولید نخود/ صنایع تبدیلی حلقه مفقوده کشاورزی استان است

رتبه اول کرمانشاه در تولید نخود/ صنایع تبدیلی حلقه مفقوده کشاورزی استان است