مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 21:152021-01-27اقتصادي

سایه دخالت های سیاسی از سر بورس برداشته می شود؟


طی چند ماه گذشته ترازوی تاثیرگذاری دخالت های سیاسی خارج از بازار سرمایه بیشتر از عوامل اقتصادی درونی روی این بازار تاثیر گذاشت و ماجرا تا جایی پیش رفت که قالیباف اصل رفتن را بر ماندن ترجیح داده و وزیر اقتصاد نیز از به کارگیری تلاش هایی برای کم کردن این دخالت ها خبر داد.

- طی چند ماه گذشته ترازوی تاثیرگذاری دخالت های سیاسی خارج از بازار سرمایه بیشتر از عوامل اقتصادی درونی روی این بازار تاثیر گذاشت و ماجرا تا جایی پیش رفت که قالیباف اصل رفتن را بر ماندن ترجیح داده و وزیر اقتصاد نیز از به کارگیری تلاش هایی برای کم کردن این دخالت ها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، می توان به جرات گفت بازار سرمایه در 10 ماهه امسال پر فراز و نشیب تر از همه سال های فعالیت خود بوده و از ابتدای سال تا کنون با احتساب مشمولان سهام عدالت، تعداد سهام داران این بازار به 57 میلیون یا بیش از نیمی از مردم کشور رسید.

اما ماجرا از آنجا اغاز شد که در ماه های ابتدایی سال جاری، همسو با جذاب شدن بورس، بازارهای موازی مانند ارز، سکه و مسکن جذابیت خود را از دست میدادند و بازار سرمایه به گزینه اول سرمایه گذاری برای مردم تبدیل شده بود.

تبلیغات گاه و بیگاه دولتمردان درمورد بازار سرمایه و دعوت و تشویق مردم به سرمایه گذاری در این بازار به این موضوع دامن زد و باعث جلب اعتماد مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه دخالت های سیاسی از سر بورس برداشته می شود؟

سایه دخالت های سیاسی از سر بورس برداشته می شود؟