مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:102021-01-27اقتصادي

چای تولید داخل 30 درصد نیاز کشور را تأمین می کند/ واردات 42 هزار تن چای


رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تولیدات داخلی چای 30 درصد نیاز کشور را تأمین می کند، گفت: امسال 42 هزار تن چای وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب جهانساز ظهر چهارشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان چای، گفت: صنعت چای طی سنوات گذشته تا به امروز دچار تحولات زیادی شده است.

وی با اشاره به فراز و نشیب های بسیار صنعت چای طی سال های گذشته، افزود: امروز صنعت چای با تلاش دوباره چایکاران و مسئولان به پویایی دوباره رسیده و در بین چایکاران انگیزه به وجود آورد.

رییس سازمان چای با بیان اینکه چای تولید داخل 30 درصد نیاز کشور را تأمین می کند، اضافه کرد: صادرات چای ایرانی به کشورهای دیگر نیز 10 میلیون دلار ارز آوری برای کشور به دنبال دارد.

وی با اشاره به حمایت های خوب انجام شده از چایکاران در سال های اخیر، تصریح کرد: طی سال های گذشته تولید چای در کشور 90 هزار تن و چای خشک نیز 17 هزار تن رسیده بود که امروز میزان برگ سبز چای تولیدی 133 هزار تن و چای خشک نیز 30 هزار تن رسیده است.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: بررسی این روند نشان دهنده رشد 5 تا 10 درصدی در صنعت چای کشور است که زمینه را برای حضور و انگیزه بیشتر چایکاران فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چای تولید داخل 30 درصد نیاز کشور را تأمین می کند/ واردات 42 هزار تن چای

چای تولید داخل 30 درصد نیاز کشور را تأمین می کند/ واردات 42 هزار تن چای