مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:252021-01-27سياسي

چه کسی فیلتر می کند؟


سخنگوی قوه قضاییه در حالی دیروز از مسدودنشدن هیچ پیام رسانی در دوره تحول این قوه گفت که کاربران با مسدود شدن پیام رسان سیگنال مواجه شده اند.

روزنامه همشهری نوشت: صبح روز سه شنبه در حالی که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود اعلام کرد که در دوره تحول این قوه، هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده، کاربران فضای مجازی در عمل با عدم دسترسی به پیام رسان سیگنال مواجه شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی خود گفت: قوه قضاییه در دوره تحول هیچ رسانه و خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی پیام رسان ها نیست.

او تأکید کرد که فضای مجازی همانند فضای حقیقی در کشور اولا متعلق به شهروندان آن جامعه است و ثانیا در زمره حقوق عامه به شمار می آید و ثالثا جزو محدوده قلمرو و حکمرانی کشور است و رابعا نیازمند ساماندهی، مدیریت و بومی سازی است.

این در حالی است که به صورت عملی مشکلات مردم در مقابل فیلترینگ همچنان باقی است و جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که ریاست آن بر عهده دادستانی کل کشور است برای بررسی فیلترینگ یا رفع مسدودی پلتفرم ها برگزار نمی شود.

تلگرام هم که بیشتر از 40 میلیون کاربر در ایران داشت بر اساس حکم قضایی فیلتر شد و با وجود آن که وزیر ارتباطات اعلام کرده مشکل مد ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی فیلتر می کند؟

چه کسی فیلتر می کند؟