مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:202021-01-27پزشكي

سالانه حدود 150 هزار نفر به بیماران سرطانی کشور افزوده می شود


رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه حدود 150 هزار نفر به بیماران سرطانی در ایران افزوده می شود و سرطان در کشور حدود 6 درصد رشد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکترمحمد اسماعیل اکبریروز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مقابله با سرطان در سالن همایش مرکز تحقیقات سرطان برگزار شد، افزود: هرچند ایران از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری از بسیاری کشورها کمتر است اما سرعت رشد آن در این کشور از همه دنیا به ویژه از کشورهای منطقه بیشتر است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر تقریبا یکی از کشورهایی هستیم که نسبت به کشورهای غربی سرطان بسیار کمتری داریم، به عبارتی حدود یک پنجم این کشورها، مبتلا به سرطان داریم.

رییس مرکز تحقیقات سرطان تصریح کرد: 150 هزار بیمار جدید در سال شناسایی می شوند که این رقم معادل 150 نفر در 100 هزار نفر بوده و این مقدار در کشورهای غربی بین 500 تا 600 نفر در 100 هزار نفر است.

اکبری با بیان این که سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایرانیان است، گفت: در حالی که این بیماری در کشورهای غربی بیش از 40 سال است که از دهمین سرطان شایع هم عقب تر است.

وی، سرطان معده را یک سرطان اجتماعی دانست و افزود: یکی از عوامل موثر در ابتلای آن بهداشت دهان و دندان است و میزان مصرف نمک، مواد داغ و استعمال دخانیات عوامل موثر دیگر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه حدود 150 هزار نفر به بیماران سرطانی کشور افزوده می شود

سالانه حدود 150 هزار نفر به بیماران سرطانی کشور افزوده می شود