مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:052021-01-27بين الملل

کاخ سفید: دولت بایدن از گذار صلح آمیز قدرت در ونزوئلا حمایت می کند


سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، دولت جدید آمریکا برای یک گذار دموکراتیک و صلح آمیز قدرت در ونزوئلا از طریق انتخابات تلاش خواهد کرد.

- سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، دولت جدید آمریکا برای یک گذار دموکراتیک و صلح آمیز قدرت در ونزوئلا از طریق انتخابات تلاش خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هدف اصلی و مهم آمریکا، حمایت از یک گذار دموکراتیک و صلح آمیز قدرت در ونزوئلا از طریق انتخابات آزاد و عادلانه است.

وی افزود: دولت جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا توجه ویژه ای به بحران انسانی کنونی در ونزوئلا خواهد داشت و به طور همزمان از یک تلاش بین المللی برای پیشبرد اصلاحات دموکراتیک و پاسخگو کردن افرادی که در فساد یا فعالیت های غیرقانونی دخیل بوده اند، دعوت خواهد کرد.

ونزوئلا در وسط یک باتلاق سیاسی قرار دارد که از سال 2019 میلادی پس از آنکه خوآن گوآیدو، رییس وقت مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا خود را به عنوان رییس جمهور موقت کشورش معرفی کرد تا بتواند نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا را از قدرت خلع کند، آغاز شد.

پس از آنکه آمریکا به رهبری دونالد ترامپ، گوآیدو را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت، تنش ها میان آمریکا و ونزوئلا به سطح بالای جدیدی رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: دولت بایدن از گذار صلح آمیز قدرت در ونزوئلا حمایت می کند

کاخ سفید: دولت بایدن از گذار صلح آمیز قدرت در ونزوئلا حمایت می کند