مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:052021-01-27بين الملل

تایوان؛ نقطه بروز درگیری در روابط آمریکا و چین


میشل فلورنوی، رییس سابق سیاستگذاری پنتاگون گفت، زمانی که ناو هواپیمابر روزولت متعلق به نیروی دریایی آمریکا وارد دریای چین جنوبی درست در همان روز پرواز بمب افکنها و جنگنده های چین در حریم هوایی تایوان شد، - میشل فلورنوی، رییس سابق سیاستگذاری پنتاگون گفت، زمانی که ناو هواپیمابر روزولت متعلق به نیروی دریایی آمریکا وارد دریای چین جنوبی درست در همان روز پرواز بمب افکنها و جنگنده های چین در حریم هوایی تایوان شد، این پیام فرستاده شد که دولت بایدن چه کار سختی در تهیه یک سیاست جدید در قبال چین دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه میلیتری دات کام، فلورنوی که تا پیش از این بسیاری انتظار انتصابش برای رهبری پنتاگون در دولت جو بایدن را داشتند گفت، در پی تلاشها در آخرین روزهای دولت دونالد ترامپ برای تقویت روابط نظامی با تایوان، تایوان واقعا تبدیل به نقطه بروز درگیری در روابط آمریکا و چین شده است.

فلورنوی خاطرنشان کرد، اقدامات دولت ترامپ در این مساله باعث تحریک چین شده و سطح دیگری از تنش را به روابط از قبل دچار تنش شده با پکن اضافه کرد.

همچنین دیوید پترائوس، فرمانده سابق واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم که به فلورنوی در شرکت در یک نشست مجازی شورای روابط خارجی در خصوص مسائل استراتژیک پیش روی آمریکا در سال 2021 پیوست اظهار کرد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان؛ نقطه بروز درگیری در روابط آمریکا و چین

تایوان؛ نقطه بروز درگیری در روابط آمریکا و چین