مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-27سياسي

صدور حکم حبس برای یک مداح اهل بیت در عربستان


دادگاه کیفری شهر الدمام عربستان حکم 9 ماه حبس را علیه محمد بوجباره، مداح به اتهام های مربوط به گرفتن فیلم ویدئویی در یک مناسبت دینی در سالگرد اربعین امام حسین (ع) صادر کرد.

- دادگاه کیفری شهر الدمام عربستان حکم 9 ماه حبس را علیه محمد بوجباره، مداح به اتهام های مربوط به گرفتن فیلم ویدئویی در یک مناسبت دینی در سالگرد اربعین امام حسین (ع) صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العهد، محمد بوجباره به همراه هشت جوان دیگر در اکتبر 2020 در پی تصویر برداری و مشارکت در یک فایل تصویری به مناسبت سالگرد اربعین امام حسین (ع) بازداشت شدند.

طبق گفته مسئولان عربستانی، این افراد بر اساس نظام مبارزه با جرایم اطلاعاتی محاکمه شده و با اتهام های متعددی از جمله در دست گرفتن پلاکاردها و سر دادن شعارهای دینی و آمادگی و تولید و ذخیره فایل های ویدئویی که می تواند به نظم عمومی آسیب برساند ، مواجه هستند.

در این راستا، سازمان حقوق بشر اعلام کرد که بازداشت این 9 شهروند ظالمانه بوده و حکم حبس آنها با اتهام های مربوط به انجام آزادی های دینی، یک نقض قانون بین الملل به شمار می آید.

سازمان حقوق بشر اعلام کرد که عربستان در این پرونده، حق برگزاری تجمع مسالمت آمیز و حق مردم برای بیان دیدگاهشان را نقض کرده است، چراکه اتهام ها مربوط به انتشار موضوعات عمومی در رسانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم حبس برای یک مداح اهل بیت در عربستان

صدور حکم حبس برای یک مداح اهل بیت در عربستان