مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-27پزشكي

ارتباط بیماری کبد چرب و سرطان کبد


مطالعات نشان می دهد پروتیین متصل به RNA که در تنظیم سطح چربی در کبد و خون نقش دارد، باعث ابتلا و پیشرفت بیماری کبد چرب و سرطان کبد در موش ها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهداشت نیوز، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن به مطالعه این موضوع پرداختند که چگونه برخی پروتیین های متصل به RNA، پروتیین هایی که در فرآیندهای مختلف سلولی مانند عملکرد و انتقال نقش دارند، ساختارهای RNA را تنظیم می کنند که به سنتز پروتیین های دخیل در سرطان کبد و سایر بیماری های دستگاه گوارش کمک می کند.

آنها تنظیم ژنتیکی متابولیسم در روده و کبد را با توجه ویژه بر چاقی و کبد چرب بررسی کردند و بر نحوه عملکرد پروتیین متصل کننده RNA موسوم به فاکتور مکمل Apobec1 (A1CF) در کبد متمرکز شدند.

محققان دریافتند موش های دارای مقادیر زیاد پروتیین، حتی هنگام داشتن رژیم غذایی کم چرب، دچار بیماری کبد چرب شده و با افزایش سن، اکثراً مبتلا به سرطان کبد شدند.

محققان پس از مشاهده اینکه موش های دارای مقدار اضافی پروتیین به بیماری کبد چرب و سرطان کبد مبتلا شدند، نمونه های بافتی بیماران مبتلا به سرطان کبد را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که این نمونه های بافتی حاوی سطح بالایی از پروتیین نیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط بیماری کبد چرب و سرطان کبد

ارتباط بیماری کبد چرب و سرطان کبد