مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 13:502021-01-26پزشكي

تاکنون تلفات بیماری های دامی خاصی در خراسان رضوی گزارش نشده است


در این استان تلفات بیماری های دامی خاصی را نداشتیم که به عنوان تلفات مطرح شود و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر مرگ و میر دامی نداشته ا یم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بردسکن، دکتر جواد اعلمی ظهر امروز در جلسه ساماندهی کشتارهای دام این شهرستان که در فرمانداری بردسکن برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان رضوی موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان را تاکنون نداشته ایم، در حال حاضر تأکید بر بحث های مراقبتی، توصیه های بهداشتی به مرغداران و سایر صنوفی که با صنعت مرغداری در ارتباط هستند، هستیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: بیمه مرغداری ها و خوراک آنان از جمله مواردی است که در کنار برنامه های کنترلی در حال انجام است که حداقل خطر را در رابطه با بیماری ها در این استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد بروز بیماری های دامی بسیار کم است، تأثیر چندانی بر بازار گوشت ندارد، ولی از نظر بهداشتی مواردی که در کشتارگاه ها بیمار تشخیص داده شوند، جدا خواهند شد.

اعلمی بیماری های دامی را به دو دسته بیماری های مختص حیوانات و بیماری های مشترک تقسیم کرد و افزود: بیماری های ویژه حیوانات از نظر بهداشت عمومی خطر آنچنانی را ندارد، ولی بهداشت دامپروری را به خطر می اندازد و در خصوص بیماری های مشترک نیز قاعدتاً از چرخه مصرف حذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون تلفات بیماری های دامی خاصی در خراسان رضوی گزارش نشده است

تاکنون تلفات بیماری های دامی خاصی در خراسان رضوی گزارش نشده است