مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 13:102021-01-26بين الملل

نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از شبکه خبری اسکای، رییس جمهوری ایتالیا با اعلام این خبر افزود که رایزنی با سایر احزاب را از فردا آغاز خواهد کرد، - جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه در اوج بحران همه گیری کرونا از مقام خود کناره گیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از شبکه خبری اسکای، رییس جمهوری ایتالیا با اعلام این خبر افزود که رایزنی با سایر احزاب را از فردا آغاز خواهد کرد، اما از کونته خواسته به عنوان سرپرست دولت بماند.

کونته هفته گذشته از رای اعتماد در دو مجلس پارلمان جان سالم به در برد، پس از آنکه ماتئو رنزی نخست وزیر سابق ایتالیا با خارج کردن حزب کوچک خود موسوم به ایتالیا ویوا از ائتلاف حاکم، بحرانی سیاسی را در این کشور رقم زد.

با این حال، رای اعتماد اکثریت ناچیزی را برای کونته باقی گذاشت و وی از آن زمان به بعد نتوانست میزان حمایت از خود را افزایش دهد.

وی از طرف دو حزب اصلی ائتلاف یعنی جنبش پنج ستاره و حزب دموکرات تحت فشار بود تا قبل از جلسه روز چهارشنبه سنا استعفا کند تا شانس بهتری برای دریافت حکم از رییس جمهوری به منظور تشکیل دولت جدید تحت حمایت ائتلافی گسترده تر داشته باشد.

کونته به دلیل نحوه مدیریت همه گیری کووید 19 در جریان موج جدید شیوع از محبوبیت بالایی برخوردار شد، زمانی که ایتالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد

نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد