مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 12:402021-01-26سياسي

هشدار انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران به مجلس در مورد خطرات حذف غربالگری


انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران طی نامه ای به نمایندگان مجلس در خصوص خطرات حذف برنامه های غربالگری سلامت جنین هشدار داد: «حذف برنامه های غربالگری سلامت جنین از برنامه سلامت جامعه نتیجه ای جز افزایش شدید و تصاعدی نوزادان متولد شده با بیماری های ژنتیکی نخواهد داشت».

- جی پلاس؛ انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشدار داد که حذف برنامه های غربالگری سلامت جنین، نتیجه ای جز افزایش شدید و تصاعدی نوزادان متولد شده با بیماری های ژنتیکی نخواهد داشت و از سلامت جسمی، ذهنی، روانی، اجتماعی و اقتصادی جامعه خواهد کاست.

متن این نامه به شرح زیر است: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مستحضرید اخیراً ماده واحده و تبصرههایی از طرف کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سطح وسیعی در جامعه مطرح شده است که نتیجه آن حذف تست های غربالگری سلامت جنین با هدف افزایش جمعیت است.

در ابتدا لازم به ذکر است که یکی از دغدغه های اصلی انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران بعنوان اصلی ترین انجمن تخصصی در تشخیص پیش از تولد همانند سایر متخصصین و انجمن های علمی افزایش میزان باروری و نرخ رشد جمعیت سالم به عنوان یک وظیفه تخصصی اجتماعی می باشد، تا این جمعیت بتواند منشاء کار و تولید گردد و قطعاً این امر در راستای توصیه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران به مجلس در مورد خطرات حذف غربالگری

هشدار انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران به مجلس در مورد خطرات حذف غربالگری