مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 09:052021-01-26پزشكي

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان رحم و پستان


سرطان پایان زندگی نیست و در بسیاری از بیماری های سرطان به خصوص سرطان های شایع در زنان پیشرفت های علمی زیادی صورت گرفته و با  روش های تشخیص زودرس و روش های درمانی جدید بیمار می تواند به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهد.

- ایسنا/البرز یک متخصص زنان و زایمان گفت: سرطان پایان زندگی نیست و در بسیاری از بیماری های سرطان به خصوص سرطان های شایع در زنان پیشرفت های علمی زیادی صورت گرفته و با  روش های تشخیص زودرس و روش های درمانی جدید بیمار می تواند به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهد.

دکتر سمیرا عبدالهی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص سرطان های شایع در زنان گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته اولین سرطان شایع در زنان، سرطان رحم است که با غربالگری و تشخیص به موقع، شانس درمان موفق زنان مبتلا افزایش می یابد.

وی ادامه داد: سرطان پستان به نسبت شیوع در رتبه دوم سرطان های شایع زنان قرار دارد.

عبدالهی افزود: راه های پیشگیری از سرطان پستان زیاد است و غربالگری و تشخیص زوهنگام می تواند در پیشگیری و درمان این بیماری کمک کننده باشد.

این متخصص مشاهده توده در معاینات دوره ای توسط خود بیمار، تغییر ظاهر پستان، تورفتگی نوک پستان، غیر قرینگی در پستان و ترشحات غیر طبیعی در پستان را از علائمی برشمرد که باید به پزشک مراجعه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان رحم و پستان

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان رحم و پستان