مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 08:272021-01-26پزشكي

سرطان های شایع در زنان و راه های مقابله با آن را بشناسیم


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و متخصص زنان و زایمان در خصوص سرطان های شایع در زنان، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته اولین سرطان شایع در زنان، - سمیرا عبدالهی، متخصص زنان و زایمان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن گرامیداشت هفته پیشگیری از سرطان، در خصوص سرطان های شایع در زنان، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته اولین سرطان شایع در زنان، سرطان رحم است که  با غربالگری و تشخیص به موقع، شانس درمان موفق  زنان مبتلا افزایش می یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه سرطان پستان به نسبت شیوع در رتبه دوم سرطانهای شایع زنان قرار دارد، ادامه داد: راه های پیشگیری از سرطان پستان زیاد است و غربالگری و تشخیص زوهنگام  می تواند در پیشگیری و درمان این بیماری کمک کننده باشد.

این متخصص مشاهده توده در معاینات دوره ای توسط خود بیمار، تغییر ظاهر پستان، تورفتگی نوک پستان، غیر قرینگی در پستان، و ترشحات غیر طبیعی در پستان را از علائمی برشمرد که باید به پزشک مراجعه کرد.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از  مشکلات پستان و پی گیری سریع آن توصیه می شود معاینات دوره ای  زنان از سن 30 سالگی و غربالگری ماموگرافی در سن 40 سالگی به بعد انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان های شایع در زنان و راه های مقابله با آن را بشناسیم

سرطان های شایع در زنان و راه های مقابله با آن را بشناسیم