مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 08:152021-01-26پزشكي

نگرانی از خطر نو ترکبیی ویروس آنفلوانزای پرندگان با آنفلوانزای انسانی در جامعه


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اگر نوترکیبی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آنفلوانزای فوق حاد انسانی اتفاق بیافتد می تواند یک همه گیری وسیع در جامعه رخ دهد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اگر نوترکیبی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آنفلوانزای فوق حاد انسانی اتفاق بیافتد می تواند یک همه گیری وسیع در جامعه رخ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر سید مهدی طباطبایی در نشست مشترک با مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یکسال دنیا درگیر بیماری کروناست و در ماه های اخیر شاهد بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون های آلوده در استان های همجوار هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که اقدامات پیشگیری از کرونا تاثیر قابل توجه ای در کاهش بروز آنفلوانزا در جمعیت انسانی داشته، افزود: در حال حاضر نگرانی از خطر نو ترکبیی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آنفلوانزای فوق حاد انسانی و جود دارد و این موضوع تهدید جدی برای سلامت انسان بشمار می رود.

دکتر طباطبایی، رصد کردن وضعیت بیماری در جمعیت انسانی و جمعیت دامی را از الویت های مراقبت بیماری عنوان کرد و گفت: رفتار این نوع ویروس ها قابل پیش بینی نیست ولی با رعایت بهداشت قابل پیشگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از خطر نو ترکبیی ویروس آنفلوانزای پرندگان با آنفلوانزای انسانی در جامعه

نگرانی از خطر نو ترکبیی ویروس آنفلوانزای پرندگان با آنفلوانزای انسانی در جامعه