مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 08:102021-01-26اقتصادي

همتی: حجم پرونده های مطالبات معوق بانکی غالباً مربوط به مقاطع گذشته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در جلسه مشترک با دادستان کل کشور به تشریح عملکرد بانک ها در حمایت از تولید پرداخت و گفت: - رییس کل بانک مرکزی از کاهش حجم پرونده های مرتبط با مطالبات معوق خبر داد و گفت: بانک ها در نه ماهه امسال 1200 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در جلسه مشترک با دادستان کل کشور به تشریح عملکرد بانک ها در حمایت از تولید پرداخت و گفت: نظام بانکی کشور در دو سال و نیم اخیر و در اوج جنگ اقتصادی کشور نقش بی نظیری ایفا کرده و بازار پول کشور در حال حاضر در آرامش کامل قرار دارد.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان این که در 9 ماهه اول امسال 1200 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها به بخش های اقتصادی پرداخت شده است، عنوان کرد: حدود 60 درصد از این مبلغ در قالب سرمایه در گردش بوده است، از این رو رشد اقتصادی مثبت کشور در شش ماه نخست امسال بدون حمایت بانک ها امکان پذیر نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها تمایلی به تملیک واحد های تولیدی ندارند و تعطیلی واحد تولیدی سودی برای بانک نخواهد داشت؛ لذا بانک ها از حداکثر امکانات خود برای مدارا و رفع مشکل تولیدکنندگان استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همتی: حجم پرونده های مطالبات معوق بانکی غالباً مربوط به مقاطع گذشته است

همتی: حجم پرونده های مطالبات معوق بانکی غالباً مربوط به مقاطع گذشته است