مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 08:102021-01-26اقتصادي

طرح جدید چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟


روز گذشته مدیرعامل بورس تهران طی توییتی خبر از اجرای طرح مارکت ایمپکت در بازار سرمایه داد و نوشت که این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

مارکت ایمپکت چیست و چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟ حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس به این پرسش ها پاسخ داد.

- روز گذشته بود که علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران طی توییتی از تصویب طرح جداسازی بازارهای معاملاتی یا مارکت ایمپکت با هدف جلوگیری از تاثیر رفتار معاملاتی سهامداران بزرگ بر سهام داران خرد خبر داد و اعلام کرد که این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، صحرایی در توییت خود نوشت: طرح جداسازی بازارهای معاملاتی در بورس تهران نهایی شد و به زودی با همکاری سایر ارکان بازار سرمایه بصورت یکپارچه اجرا می شود.

هدف این طرح جلوگیری از تاثیر رفتار معاملاتی سهامداران بزرگ بر سهامداران خرد است.

در این طرح حدنصاب تفکیک معاملات نهادها در دو بازار عادی و بلوکی بصورت ادواری بازبینی می شود و طی بازه های زمانی مشخص، اثر بخشی این ساز و کار ارتقاء خواهد یافت.

همچنین امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حمایت از این طرح طی توییتی نوشت: مجلس از هر طرحی که به واقعی تر شدن معاملات کمک کند و مانع دستکاری شرکت های حقوقی در بازار سرمایه شود، حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟

طرح جدید چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟