مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 06:002021-01-26سياسي

روایت صادق طباطبایی از پیش شرط امام برای پذیرش بختیار و حواشی پدیدآمده


قرار بود بختیار برای دیدار با امام به پاریس بیاید اما ایشان، برای پذیرش وی پیش شرطی گذاشته بودند که قرار نبود پیش از رسیدنش به پاریس به گوشش برسد.

- جی پلاس : مرحوم صادق طباطبایی در کتاب خاطرات خود به مساله دیدار بختیار با امام و حاشیه هایی که درباره این موضوع پدید آمده بود، پرداخته و اینگونه گفته است: در آستانه فروپاشی رژیم بویژه پس از نیز از جمله پیشنهاداتی بود تا روال انتقال ‎ ‎ قدرت طبیعی تر اتفاق بیفتد، پس از آنکه بختیار اعلام کرد می خواهم به پاریس بروم ‎ ‎ برای دیدار آیت الله خمینی و مطالب را با ایشان در میان بگذارم، هم در تهران در‎ ‎ شورای انقلاب و هم در پاریس این مساله مطرح شده بود که بهتر است بختیار به ‎‎ پاریس بیاید و از امام درخواست ملاقات کند.

این نکته مسجل بود که امام بدون ‎ ‎ استعفای بختیار او را نمی پذیرفتند، ولی برنامه از این قرار بود که این استعفا در پاریس ‎ ‎ از او گرفته شود، در واقع امام شرط ملاقات را منوط به استعفای او می کردند.

در این ماجرا میان عده ای از علما و روحانیون از یک طرف و شورای انقلاب از ‎ ‎ سوی دیگر، اتفاق نظر وجود نداشت و علت اصلی آن هم نداشتن اطلاعات کامل از‎ ‎ این برنامه تاکتیکی ما بود، چرا که برملا شدن آن موجب می شد که بختیار از سفر به ‎ ‎ پاریس خودداری کند، کما ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت صادق طباطبایی از پیش شرط امام برای پذیرش بختیار و حواشی پدیدآمده

روایت صادق طباطبایی از پیش شرط امام برای پذیرش بختیار و حواشی پدیدآمده