مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 15:152021-01-25اقتصادي

انستیتو پاستور فرانسه پروژه تولید واکسن کرونا را متوقف کرد


انستیتو پاستور فرانسه روز دوشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که پروژه تولید واکسن کرونا خود را به طور کامل متوقف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ این مؤسسه غیرانتفاعی و خصوصی فرانسوی که از سال 1887 تاسیس شده و به دلیل پژوهش در زمینه های زیست شناسی و میکروارگانیسم ها، بیماری ها و واکسن ها از شهرت جهانی برخوردار است دلیل تصمیم خود را ناکافی بودن کارایی محصول واکسن تولیدی خود عنوان کرد.

بر اساس آنچه انستیتو پاستور بر آن تاکید کرده نتایج اولیه آزمایش ها بر روی واکسن تولیدی این موسسه، کارایی و اثربخشی مورد انتظار را نشان نداده است.

شهروندان و دولت فرانسه در حالی باید از تولید واکسن کرونا در انستیتو پاستور قطع امید کنند که شرکت سانوفی، دیگر لابراتوار و تولید کننده دارو در این کشور نیز ماه دسامبر اعلام کرد به دلیل نتایج اولیه نه چندان راضی کننده از آزمایش ها بر روی واکسن تولیدی این شرکت تصمیم دارد عرضه و توزیع آن را تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر بیاندازد.

در بیانیه انستیتو پاستور برای توجیه تصمیم اتخاذ شده آمده است: پاسخ واکسن به آزمایش های ایمنی بسیار پایین تر از موارد مشابه در واکسن های دارای مجوز بر ضد بیماری کووید19 و حتی ضعیف تر از پاسخ سیستم ایمنی بدن نزد افراد شفا یافته از آلودگی طبیعی به ویروس بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انستیتو پاستور فرانسه پروژه تولید واکسن کرونا را متوقف کرد

انستیتو پاستور فرانسه پروژه تولید واکسن کرونا را متوقف کرد