مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 15:002021-01-25پزشكي

چه مواد غذایی برای تقویت ریه و سیستم ایمنی بدن مفید هستند؟


متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور  نکاتی را درباره سبک تغذیه سالم و تقویت سیستم ایمنی در مقابله با بیماری ها ارایه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مرجان عجمی در نشست خبری تازه های تغذیه و کرونا با ارایه توضیحاتی درباره اصول تغذیه سالم، چاقی و دیابت نوع 2 را از مهمترین عوامل خطر برای ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت این بیماری ها در کشورهای دارای الگوی غذایی ناسالم شایع تر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای چربی های اشباع، مصرف زیاد قند و شکر، نمک و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات از مشخصات رژیم غذایی ناسالم است، توصیه کرد: افراد در رژیم غذایی خود چربی غیر اشباع را جایگزین چربی اشباع کنند.

چراکه مطالعات نشان داده که چربی اشباع باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

وی با اشاره به عنصر روی به عنوان یک ماده غذایی سالم که باعث رشد سلولی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، گفت: مصرف روی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری های سارس و انفلوآنزا می شود، ولی 20 درصد مردم دنیا با کمبود این ماده غذایی روبرو هستند.

همچنین کمبود روی در افراد مسن شایع تر است؛ اما افراد می توانند با مصرف به اندازه گوشت قرمز و سفید، لوبیا، عدس، دانه ها و انواع مغزها این عنصر را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه مواد غذایی برای تقویت ریه و سیستم ایمنی بدن مفید هستند؟

چه مواد غذایی برای تقویت ریه و سیستم ایمنی بدن مفید هستند؟