مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 08:402021-01-25پزشكي

ممنوعیت غربالگری منطقی نیست/ آمارهای غلط مبنای تحلیل قرار گرفته است


وزیر اسبق بهداشت در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره اجباری بودن غربالگری جنین گفت: ممنوعیت غربالگری به هیچ وجه کار درست و منطقی ای نیست و ظاهرا مجلس هم تاکید روی عدم اجبار غربالگری دارد.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: موضوع غربالگری مدتی است در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

برخی بر این باورند که غربالگری توسط پزشکان اجباری بوده است و این اجبار باید برداشته شود ، برخی نیز معتقدند غربالگری باید ممنوع اعلام شود.

 در همین راستا برای بررسی بیشتر این موضوع با مرضیه وحید دستجردی متخصص زنان و زایمان و وزیر اسبق بهداشت گفت وگو کردیم که در ادامه این پرسش و پاسخ از سمع و نظرتان می گذرد.

*موضوع ممنوعیت غربالگری بارداری چند روزی است در محافل مختلف مطرح شده است، آیا در این سال ها غربالگری با اجبار انجام می شده است؟ موضوع غربالگری هیچ گاه در کشور اجبار نبوده است، من متخصص زنان هستم و سی سال است که در این حوزه در حال فعالیتم، تاکنون هیچ اجباری از سوی وزارت بهداشت و متخصصان زنان برای مادران درخصوص بحث غربالگری وجود نداشته است، ما بر اساس کتاب های تخصصی و مرجع اقدامات تخصصی انجام می دهیم و در هیچ یک از کتاب های ما بحث اجبار غربالگری وجود نداشته است و در کتاب های ما که در همه دنیا تدریس می شود عنوان شده که به مادران باردار پیشنهاد غربا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت غربالگری منطقی نیست/ آمارهای غلط مبنای تحلیل قرار گرفته است

ممنوعیت غربالگری منطقی نیست/ آمارهای غلط مبنای تحلیل قرار گرفته است