مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 08:252021-01-25اقتصادي

ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده بنزین خاورمیانه


ایران بزرگترین تولید کننده و صادرکننده بنزین خاورمیانه است و بنزین خود را به افغانستان، پاکستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان عراق به طور مستقیم صادر می کند.

- معاون وزیر نفت گفت: ایران بزرگترین تولید کننده و صادرکننده بنزین خاورمیانه است و بنزین خود را به افغانستان، پاکستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان عراق به طور مستقیم صادر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا صادق آبادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها از خروج ارز از کشور برای واردات بنزین جلوگیری کرد بلکه به ارزآوری کشور از محل صادرات فرآورده های نفتی نیز کمک کرد تا شاهد جهش بیشتر قیمت ارز نباشیم، اظهار کرد: در سال 1396 تولید بنزین کشور 59 میلیون لیتر بود و پالایشگاه ستاره خلیج فارس، سه میلیون لیتر بنزین در روز تولید می کرد، در سال 1398 متوسط تولید بنزین به 107 میلیون لیتر در روز رسید که نیازمند 120 میلیون لیتر ظرفیت عملیاتی است.

وی با بیان اینکه از سال 1396 تا 1398 که به این عملکرد رسیدیم شرایط تحریم حکم فرما بود و این جهش تولید با اتکا به نیروهای بومی پالایش و پخش و توان داخلی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: ایران در سال 1396 حدود 17 میلیون لیتر بنزین در روز واردات داشت و اگر اقدامی برای خودکفایی انجام نمی شد، در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده بنزین خاورمیانه

ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده بنزین خاورمیانه