مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 07:102021-01-25پزشكي

عوارض مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید


فوق تخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه برای تشخیص بین مسمومیت ناشی از آلوگی هوا یا ابتلا به کرونا باید به پزشک مراجعه کرد، - گفت: عوارض کرونا با آلودگی هوا تقریبا یکسان است، با این تفاوت که کرونا معمولا اختلالاتی همانند از دست دادن حس بویایی و چشایی را به دنبال دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا فاطمی با اشاره به این که آلودگی هوا برای افراد معمولی تغییرات آنی و لحظه ای ایجاد نمی کند، اظهار کرد: علامت هایی همانند سوزش چشم، سردرد و حالت تهوع از جمله علائم شایع آلودگی هوا در افراد معمولی است.

وی افزود: آلودگی هوا می تواند آلرژی و بیماری های زمینه ای در مبتلایان به بیماری های ریوی را تشدید کند.

دکتر فاطمی با بیان اینکه افرادی که بیماری های زمینه ای آلرژیک دارند ممکن است آبریزش بینی شدیدتری را در آلودگی هوا تجربه کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است تداخل بیماری های زمینه ای همانند آلرژی با آلودگی هوا در این افراد عوارضی مشابه با کرونا داشته باشد.

فوق تخصص عفونی با بیان این که سینوزیت هم میتواند ترشحات پشت حلق را در آلودگی هوا افزایش دهد، توضیح داد: این نشانه ها وعلائم نباید با کرونا اشتباه گرفته شود چرا که افراد دارای ریه های تحریک پذیر با آلرژن ها، ممکن است علائمی همانند سرفه و تنگی نفس که از شایع ترین نشانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید

عوارض مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید