مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:502021-01-25پزشكي

تغذیه نامناسب عامل 35 درصد سرطان ها


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تغذیه نامناسب را عامل 35 درصد سرطان ها دانست.

- مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان نکاتی برای جلوگیری از سرطان گفت: تغذیه سالم نقش به سزایی در جلوگیری از این بیماری دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، میترا جودکیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم خودداری از مصرف گوشت های فرآوری شده و محدود کردن گوشت قرمز برای جلوگیری از سرطان افزود: مردم از غذاهای گیاهی بیشتر استفاده کنند.

وی توجه به بشقاب غذایی را نخستین گام برای اصلاح عادت های غذایی دانست و ادامه داد: بهتر است سه چهارم یا بیشتر بشقاب را سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات و یک چهارم آن با غذاهای حیوانی پر شود.

جودکیان اظهارداشت: مصرف بیشتر میوه ها و سبزی های متنوع به دلیل محتوای آنتی اکسیدان و فیبر می تواند از سرطان دهان، ریه، گلو، مری، معده، روده و پروستات جلوگیری کند به همین دلیل صندوق جهانی تحقیقات سرطان، مصرف روزانه حداقل سه واحد میوه و سبزیجات را توصیه می کند.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به ارتباط بین سرطان روده و گوشت های فرآوری شده اشاره و بیان کرد: بهتر است از خوردن غذاهای فرآوری شده مانند همبرگر، کالباس، کنسرو و سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه نامناسب عامل 35 درصد سرطان ها

تغذیه نامناسب عامل 35 درصد سرطان ها