مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:402021-01-25دانش

ثبت یک رکورد دیگر برای اسپیس ایکس


شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس (SpaceX) در جدیدترین پرواز فضایی خود با ارسال همزمان 143 ماهواره به مدار زمین موفق به ثبت یک رکورد دیگر برای خود شد، - شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس"(SpaceX) در جدیدترین پرواز فضایی خود با ارسال همزمان 143 ماهواره به مدار زمین موفق به ثبت یک رکورد دیگر برای خود شد، ضمن اینکه این ماموریت همچنین اولین مأموریت اشتراکی این شرکت بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فضایی اسپیس ایکس پس از اندکی تأخیر، رکورد ارسال ماهواره به مدار زمین را شکست.

این شرکت در ماموریت موسوم به ترنسپورتر-1 (Transporter-1) که اصطلاحا یک ماموریت اشتراکی(rideshare) است، اقدام به ارسال بی سابقه 143 ماهواره از جمله 133 ماهواره تجاری و دولتی و 10 ماهواره اینترنتی استارلینک (Starlink) کرد.

این پرتاب با موشک فالکون 9 (Falcon 9) انجام شد که در نهایت پس از پرتاب، با موفقیت بر روی یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این اولین ماموریت اشتراکی اسپیس ایکس تحت برنامه اسمال ست رایدشر (SmallSat Rideshare) بود.

این پروژه به اسپیس ایکس کمک می کند تا تحویل تاسواره ها و سایر فضاپیماهای کوچک را برای مشتریانی که ممکن است غیر از شرکت در یک پرتاب اشتراکی، هزینه انجام یک پرتاب مستقل را نداشته باشند، عملی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت یک رکورد دیگر برای اسپیس ایکس

ثبت یک رکورد دیگر برای اسپیس ایکس