مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 02:352021-01-24بين الملل

علت مخالفت ارمنستان با طرح ایران در مورد قره باغ


سفیر پیشین ایران در باکو سفر ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس و ترکیه را در راستای تقویت همکاری ها با همسایگان برشمرد و گفت: به دلیل اینکه ما در طرح خود از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت و خواهان بازگشت قره باغ به این کشور بودیم، - وزارت امور خارجه نیز روز شنبه چهارم بهمن ماه مسائل دوجانبه، آخرین تحولات قفقاز، پروژه های در دست همکاری و بررسی زمینه های گسترش صلح و ثبات در منطقه را از اهداف این سفر خواند.

این نخستین سفر ظریف به این کشورها بعد از مناقشه اخیر در منطقه قره باغ است.

وزیر امور خارجه (آذرماه) قصد داشت سفری به باکو و مسکو داشته باشد که به خاطر شرکت در جلسات مربوط به بودجه این سفر به تعویق افتاد و بعد از آن ظریف در تهران میزبان همتای آذربایجانی خود شد.

  پیش از این سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای ارائه طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل وفصل این مناقشه، سفری به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا داشت و در دیدار با مقامات این کشورها این طرح را در اختیار آنها قرار داد.

* سفر ظریف در راستای تقویت سیاست همکاری با همسایگان و نگاه به شرق در همین خصوص محسن پاک آیین سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در باکو در گفت وگویی با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به کشورهای حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت مخالفت ارمنستان با طرح ایران در مورد قره باغ

علت مخالفت ارمنستان با طرح ایران در مورد قره باغ