مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 21:302021-01-24اقتصادي

بیش از 84 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند


مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در راستای هویت دار کردن دام های این استان 84 هزار و 373 راس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید حسین حسینی جنگجو اظهار داشت: از آنجایی که دام های بومی سرمایه ملی کشور هستند و نقش کلیدی در بقای انسان، حفاظت محیط زیست و بهره مندی از تطابق پذیری با هدف تولید گوشت قرمز و شیر خام دارند طرح هویت دار کردن دام بومی جهت شناسایی، ثبت و کنترل دام های بومی همزمان با سطح کشور در این استان نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: در این راستا چهار هزار و 568 نفر شتر ،6 هزار و 797 رأس گاو و گوساله و 73 هزار و هشت رأس گوسفند و بز امسال با همکاری تشکل های دامپروری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پلاک کوبی شده و روند این کار همچنان ادامه دارد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حمل و نقل و خرید و فروش دام بدون پلاک در سطح استان ممنوع بوده و لازم است همه پرورش دهندگان دام هر چه سریع تر نسبت به پلاک کوبی دام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی شرکت های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 84 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

بیش از 84 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند