مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 17:102021-01-24بين الملل

تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد


تایوان برای دومین روز نیروی هوایی چین را به نقض حریم هوایی اش همزمان با ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی متهم کرد.

- تایوان برای دومین روز نیروی هوایی چین را به نقض حریم هوایی اش همزمان با ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، 15 فروند هواپیمای چینی از جمله 12 جنگنده امروز، یکشنبه وارد بخش جنوب غربی منطقه دفاع جنوبی تایوان شدند.

وزارت دفاع تایوان نقشه ای را منتشر کرد که مدعی است این هواپیماها در حریم هوایی آب های حد فاصل بین بخش جنوبی تایوان و جزایر پراتاس تحت کنترل آن در دریای چین جنوبی به پرواز درآمده اند.

این اظهارنظر همزمان با بیانیه ارتش آمریکاست که امروز اعلام کرد، ناو هواپیمابر تئودور روزولت به همراه ناوگروه همراهش برای ترغیب آزادی دریانوردی وارد آب های دریای چین جنوبی شده است.

از سوی دیگر، ند پرایس، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، حمایت آمریکا از تایوان به رغم تلاش های ارعاب چین که تعدادی از جنگنده هایش را در حریم هوایی جزیره به پرواز درآورد، همانند صخره ای مستحکم خواهد ماند.

او اشاره کرد: تلاش کنونی جمهوری خلق چین در به وحشت انداختن همسایگانش از جمله تایوان با نگرانی ملاحظه می شود و ما از پکن می خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد

تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد