مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 14:402021-01-24پزشكي

عوارض مسمومیت آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید


فوق تخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: عوارض کرونا با آلودگی هوا تقریبا یکسان است با این تفاوت که کرونا معمولا اختلالاتی همانند از دست دادن حس بویایی و چشایی را به دنبال دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ دکتر علیرضا فاطمی با تاکید بر این که برای تشخیص بین مسمومیت ناشی از آلوگی هوا یا ابتلا به کرونا باید به پزشک مراجعه کرد افزود: آلودگی هوا برای افراد معمولی تغییرات آنی و لحظه ای ایجاد نمی کند بلکه سوزش چشم، سردرد و حالت تهوع از جمله علائم شایع آلودگی هوا در افراد معمولی است.

وی افزود: آلودگی هوا می تواند آلرژی و بیماری های زمینه ای در مبتلایان به بیماری های ریوی را تشدید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یک شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فاطمی با اشاره به این که افرادی که بیماری های زمینه ای آلرژیک دارند ممکن است آبریزش بینی شدید تری در آلودگی هوا در مقایسه با سایرین تجربه کنند خاطرنشان کرد: ممکن است تداخل بیماری های زمینه ای همانند آلرژی با آلودگی هوا در این افراد عوارضی مشابه با کرونا داشته باشد.

فوق تخصص عفونی با بیان این که سینوزیت هم می تواند ترشحات پشت حلق را در آلودگی هوا افزایش دهد توضیح داد: این نشانه ها وعلائم نباید با کرونا اشتباه گرفته شود چرا که درافرادی که ریه های تحریک پذیر با آلرژن ها دارند، ممکن است علائمی همانند سرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مسمومیت آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید

عوارض مسمومیت آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید