مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 12:552021-01-24بين الملل

تایوان بار دیگر مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی چین شد


وزارت دفاع تایوان برای دومین بار در دو روز متوالی مدعی شد، تعدادی از هواپیماهای جنگی چین وارد حریم شناسایی پدافند هوایی این جزیره شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان بار دیگر مدعی شد، هواپیماهای جنگی چینی بر فراز منطقه شناسایی پدافند هوایی این جزیره به پرواز درآمده اند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز ، تایوانی ها مدعی شدند روز یکشنبه، دوازده فروند جنگنده، دو هواپیمای ضد زیردریایی و یک هواپیمای شناسایی ارتش چین وارد حوزه شناسایی پدافند هوایی این جزیره شده اند.

نیویورک تایمز نوشت، با این که انجام چنین مانورهایی توسط چین در طول سال های  اخیر امری عادی است، اما تکرار آن در دو روز متوالی و تقارن زمانی آن با تشکیل دولت جدید آمریکا، موجب نگرانی واشنگتن و تایپه شده است.

وزارت دفاع تایوان روز گذشته (شنبه) نیز ادعا کرده بود که چهار فروند جنگنده و هشت بمب افکن نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان را نقض کردند.

روز شنبه ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: ایالات متحده از الگوی تلاش های جمهوری خلق چین در مرعوب کردن همسایگانش از جمله تایوان، نگران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان بار دیگر مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی چین شد

تایوان بار دیگر مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی چین شد