مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 12:502021-01-24بين الملل

ناو هواپیمابر آمریکایی وارد دریای چین شد


ارتش آمریکا امروز (یکشنبه) اعلام کرد، ناو هواپیمابر تئودور روزولت به همراه ناوگروه همراهش برای ترغیب آزادی دریانوردی وارد آب های دریای چین جنوبی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از رویترز، ورود این ناوهای آمریکایی به منطقه در زمانی صورت گرفته که تنش ها بین چین و تایوان باعث بروز نگرانی هایی در واشنگتن شده است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در هند-پاسیفیک در بیانیه ای اعلام کرد، ناو هواپیمابر روزولت و ناوگروهش روز شنبه وارد آب های دریای چین جنوب شد و این دقیقا همان روزی است که تایوان درباره ورود غیرقانونی بمب افکن های چینی و جنگنده های این کشور به حریم هوایی خودش در جزایر پراتاس گزارش مخابره کرد.

ارتش آمریکا در بیانیه خود آورده که این ناو گروه در دریای چین جنوبی برای انجام عملیات روتین به منظور تضمین آزادی دریاها و ایجاد همکاری به منظور تقویت امنیت دریایی وارد شده اند.

فرماندهی ناوگروه روزولت گفت: پس از دریانوردی 30 ساله در آب های بین المللی، این که یکبار دیگر در آب های دریای چین جنوبی باشیم، برایم افتخار بزرگی است و انجام دادن این عملیات روتین و ترغیب آزادی دریانوردی و تضمین مجدد به متحدان و شرکا از اهمیت زیادی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو هواپیمابر آمریکایی وارد دریای چین شد

ناو هواپیمابر آمریکایی وارد دریای چین شد