مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 12:302021-01-24پزشكي

واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینو محرز در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفتگو، اظهار کرد: کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی آغاز شده است و بر روی بیش از 50 نفر داوطلب کار کرده ایم تا عوارض جانبی آن بررسی شود.

- متخصص بیماری های عفونی در حالی خبر آماده شدن واکسن ایرانی برای تزریق به مردم کشورمان را برای بازه زمانی بهار سال آینده تخمین زد که هیچ یک از واکسن های خبررسانی شده برای ورود به کشور را تایید نکرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، مینو محرز در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفتگو، اظهار کرد: کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی آغاز شده است و بر روی بیش از 50 نفر داوطلب کار کرده ایم تا عوارض جانبی آن بررسی شود.

وی فاز دوم را ناظر بر بررسی ها بر روی 300 نفر عنوان کرد و گفت: 28 روز پس از تزریق، تست تشکیل پادتن گرفته می شود و در صورت تشکیل پادتن بدن ایمن خواهد بود.

محرز با بیان اینکه تعدادی از افراد مرحله دوم را هم پشت سر گذاشته اند، در رابطه با تزریق واکسن خارجی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در راستای واردات واکسن اطلاعی ندارم چراکه واکسن های ام آی ان ای مختص امریکاست و هر روز مقالات بسیاری از عوارض و نیز اثرات آن بروز می یابد و رهبری نیز دستور دادند وارد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است

واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است