مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 11:452021-01-24پزشكي

رایگان بودن غربالگری مادران باردار در اکثر کشورها


معاون فنی آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در اکثر کشورها غربالگری مادران باردار رایگان است چون آنها دنبال جمعیت با کیفیت هستند که مسلما روی بهره وری مفید جمعیت تاثیر دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون فنی آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در اکثر کشورها غربالگری مادران باردار رایگان است چون آنها دنبال جمعیت با کیفیت هستند که مسلما روی بهره وری مفید جمعیت تاثیر دارد.

اصغر حاتمی در نشست بررسی غربالگری جنین و چالش های جمعیتی که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: درحال حاضر شاهد جنگ علم با شبه علم هستیم.

علم فرضیه، اثبات و قانون دارد.

شبه علم این روند را طی نمی کند؛ مثلا شبه علم ذکر می کند واکسن نزنید، در صورتی که با زدن واکسن بسیاری از بیماری ها کنترل و حذف می شود.

یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که امروز شما در نسل جدید فلج اطفال نمی بینید در نتیجه با واکسیناسیون یک نقص از جامعه حذف شده و همچنین هزینه سربار آن هم حذف شده است.

وی افزود: یکی از تبلیغات این است که می گویند افراد منگول هم می توانند کار کنند، بله آنها می توانند کار تکراری و بدون خستگی انجام دهند اما آسیب های روانی و اقتصادی که به خانواده و جامعه تحمیل می شود را باید مد نظر داشت ضمن اینکه در حال حاضر ربات هم می تواند کار تکراری و بدون خستگی انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایگان بودن غربالگری مادران باردار در اکثر کشورها

رایگان بودن غربالگری مادران باردار در اکثر کشورها