مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 10:002021-01-24اقتصادي

رعایت کامل زبان فارسی روی بسته بندی محصولات صادراتی اختیاری است


معاون دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد گفت: رعایت کامل زبان فارسی روی بسته بندی محصولات صادراتی اختیاری است، اگر تولیدکننده ای بخواهد کاملا زبان فارسی را رعایت کند ما دستش رامی بوسیم و باید مورد حمایت قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی اکبر ابراهیمی درباره صادرات محصولات چاپی و بحث تناسب نوشتاری زبان فارسی در متن محصولات بسته‎بندی گفت: موضوع صادرات محصولات تابع مقررات خودش است و با موضوع تولید و عرضه محصولات در داخل کشور متفاوت است.

وی تصریح کرد: بحث تناسب نوشتاری 70 به 30 در رعایت زبان فارسی روی بسته بندی محصولات تنها مربوط به تولیدات داخلی است در حالی که در بحث صادرات چنین موضوعی مطرح نیست.

در هیچ کجای قانون لزوم رعایت نوشتار فارسی روی بسته بندی محصولات صادراتی تعیین نشده است بلکه در قانون اشاره شده است که بسته بندی آن دسته از کالاهای صادراتی می تواند به زبان کشور مقصد چاپ شوند.

تاکنون دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این سیاست پیروی کرده و هیچ گونه الزامی دال بر فارسی نویسی نسبت به کالاهای صادراتی وجود ندارد.

معاون دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسداشت زبان فارسی در محصولات داخلی عنوان کرد: تاکید بر رعایت و پاسداشت زبان فارسی مربوط به تولیدات داخلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت کامل زبان فارسی روی بسته بندی محصولات صادراتی اختیاری است

رعایت کامل زبان فارسی روی بسته بندی محصولات صادراتی اختیاری است