مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 09:302021-01-24اقتصادي

کم بارشی در ایران نگران کننده است/ پیش بینی خشکسالی شدید


به گفته وی دمای هوا نیز در کشور بالاتر از حد نرمال است و این وضعیت سبب می شود که به ویژه در حوزه زاگرس ذخیره برفی و روان آب ها به شدت کاهش یابد.

در نتیجه دِبی رودخانه ها نیز در فصل گرم سال بسیار کمتر از شرایط نرمال خواهد بود که نگرانی هایی را در حوزه کشاورزی و حتی تامین آب مناطق روستایی و شهری به دنبال دارد.

چشم انداز خوبی برای بارش ها طی ماه های آینده متصور نیستیم رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بر اساس خروجی مدل های عددی دمای هوا در کشور به ویژه در نیمه غربی و جنوبی کماکان بیشتر از نرمال پیش بینی می شود، تصریح کرد: چشم انداز خوبی نیز برای بارش ها طی ماه های آینده نمی توانیم متصور باشیم.

وظیفه در ادامه اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که در اسفند و فروردین ماه وضعیت بارش ها در ایران کمی بهتر شود اما با توجه به کاهش شدید بارش ها در دی و بهمن ماه، کمبودها در حوزه بارش جبران نمی شود.

از این رو سال آبی با کم بارشی مطلق به پایان می رسد.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه با توجه به این شرایط کم بارشی فراگیر و خشکسالی گسترده در ایران دور از انتظار نیست، گفت: در بیشتر استان های کشور در جنوب، جنوب شرق، جنوب غرب و شرق این شرایط محسوس خواهد بود حتی برای استان های شم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم بارشی در ایران نگران کننده است/ پیش بینی خشکسالی شدید

کم بارشی در ایران نگران کننده است/ پیش بینی خشکسالی شدید