مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 08:252021-01-24پزشكي

«سرطان» ایستگاه آخر زندگی نیست


رییس گروه سلامت خانواده و جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: «سرطان» نه ایستگاه آخر زندگی است و نه طاعون قرن، سرطان تنها یک بیماری است که تنها با خودمراقبتی از سلامتی خود و چکاپ های ماهیانه از پیش روی آن می توان جلوگیری کرد.

- ایسنا/همدان رییس گروه سلامت خانواده و جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: سرطان نه ایستگاه آخر زندگی است و نه طاعون قرن، سرطان تنها یک بیماری است که تنها با خودمراقبتی از سلامتی خود و چکاپ های ماهیانه از پیش روی آن می توان جلوگیری کرد.

دکتر فهیمه بهزادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکم تا هفتم بهمن ماه آغاز هفته ملی پویش مبارزه با سرطان ها نامگذاری شده است، افزود: تحقیقات مبین آن است که بیش از 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و کاهش فشارهای روانی و استرس، انتخاب الگوی صحیح زندگی مانند عدم مصرف دخانیات و الکل، رعایت وزن ایده آل و برنامه های ورزشی مستمر و قطعاً الگوهای صحیح غذایی می تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

وی تصریح کرد: روز جهانی مبارزه با سرطان هر ساله در چهارم فوریه برابر با 15 بهمن ماه در سراسر جهان با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به سرطان، نحوه پیشگیری و برخورد با آن برگزار می شود، در واقع این روز بخشی از برنامه های جهانی مبارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرطان» ایستگاه آخر زندگی نیست

«سرطان» ایستگاه آخر زندگی نیست