مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 07:402021-01-24بين الملل

زمزمه فروپاشی بریتانیا بلند شد؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی استقلال می خواهند


حزب ملی اسکاتلند روز شنبه همزمان با دست و پنجه نرم کردن انگلیس با کووید 19 و تأثیر بریگزیت، نقشه راهی برای همه پرسی منتشر کرد و برنامه هایی برای رأی گیری دوباره استقلال اسکاتلند ارائه داد.

- زمزمه فروپاشی بریتانیا بلند شد؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی استقلال می خواهند حزب ملی اسکاتلند روز شنبه همزمان با دست و پنجه نرم کردن انگلیس با کووید 19 و تأثیر بریگزیت، "نقشه راهی برای همه پرسی" منتشر کرد و برنامه هایی برای رأی گیری دوباره استقلال اسکاتلند ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که باید با همه پرسی جدید موافقت کند، این طور استدلال می کند که بعد از رد استقلال توسط رأی دهندگان اسکاتلندی در 2014، دیگر نیازی به رأی گیری تازه نیست.

اما حزب ملی اسکاتلند گفته است اگر در انتخاباتی که برای 6 مه (16 اردیبهشت) برنامه ریزی شده اکثریت پارلمانی را به دست بیاورد، لایحه خود را تصویب می کند تا پس از پایان همه گیری کووید 19، همه پرسی برگزار شود.

این حزب می گوید دولت انگلیس یا مجبور خواهد شد با همه پرسی موافقت کند یا به منظور مخالفت با مبنای حقوقی همه پرسی، باید اقدام قانونی انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمزمه فروپاشی بریتانیا بلند شد؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی استقلال می خواهند

زمزمه فروپاشی بریتانیا بلند شد؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی استقلال می خواهند