مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:152021-01-24اقتصادي

کوکو سبزی بخوریم به صرفه تر است یا مرغ؟


سرما باعث شده قیمت سبزی دچار افزایش 100 درصدی شود و در پی آن قیمت یک کیلو سبزی خرد شده در برخی واحدهای صنفی معادل با قیمت یک کیلو مرغ قرار گیرد.

  - در همین رابطه حیدر ساکن برجی، رییس اتحادیه بارفروشان مشهد در گفت وگو با ایسنا در خصوص علت افزایش قیمت چند برابری سبزیجات در دو هفته اخیر بیان کرد: در ابتدا باید درنظر داشته باشید که بخش وسیعی از توزیع سبزیجات را شرکت های خصوصی برعهده دارند و تنها بخش اندکی از توزیع سبزیجات در میادین بار تحت نظارت اتحادیه ماست.

وی افزود: قسمت عمده ای از سبزیجات را یک سری شرکت های زیر پله ای، توزیع می کنند که مستقیم سبزیجات را از محل تولید به عمده فروشان سطح شهر می رسانند.

رییس اتحادیه بار فروشان مشهد دومین علت افزایش نرخ سبزی را اینگونه بیان کرد که سبزی محصول بسیار حساسی است و به دلیل کمبود فضای گلخانه ای برای کشت سبزیجات در کشور، سرمازدگی در این روزهای سرد سریعا باعث از بین رفتن بخش اعظم این محصولات شده و قسمت مفید باقیمانده برای مصرف کننده بسیار پر هزینه می شود.

وی تاکید کرد: سبزی درهم در میادین بار در تاریخ در یکم بهمن ماه با سه رنج قیمت درجه دو، درجه یک و ممتاز از 6_8 تا 10هزار تومان به فروش می رسید که این رنج قیمتی بخاطر درجه بندی از نظر کیفیت است، این درحالی است که قیمت سبزی در در روزهای پایانی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوکو سبزی بخوریم به صرفه تر است یا مرغ؟

کوکو سبزی بخوریم به صرفه تر است یا مرغ؟