مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 00:252021-01-23اقتصادي

افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان


مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تعرفه های خدمات مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در منزل را اعلام کرد.

- مصطفی سراج در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه خدماتی که سازمان بهزیستی در منزل به مددجویان خود ارائه می کند به دو بخش مراقبت در منزل و ارائه خدمات توانبخشی در منزل تقسیم بندی می شوند، گفت: تعرفه خدمات مراقبت در منزل به ازای هر فرد، در سال گذشته حدود 560 هزار تومان بود که امسال با افزایش 20 درصدی به 672 هزار تومان رسیده است.

در واقع به ازای هر مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی که نیازمند خدمات مراقبت در منزل است، 672 هزار تومان یارانه به مراکز پرداخت می شود.

وی در ادامه به تشریح خدمات مراقبت در منزل پرداخت و اظهار کرد: ماهیانه به مدت 32 ساعت خدمات مراقبت در منزل به مددجویان سازمان بهزیستی ارائه می شود.

برای ارائه این خدمات، در ابتدا برنامه از طریق تیم های ارزیابی و توانبخشی که از متخصصین رشته های توانبخشی هستند تهیه و سپس توسط مراقبان در قالب آموزش های مهارتی، حرکتی و مراقبتی به مددجویان و خانواده های آنها ارائه می شود.

سراج در ادامه با اشاره به خدمات توانبخشی در منزل گفت: به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان و براساس نوع و شدت معلولیت و نیاز به هر نوع خدمت تخصصی، سه نوع خدمت فیزیوتراپی، کاردرمانی، روان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان

افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان