مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 21:402021-01-23اقتصادي

تراکنش های بدون کد یا شناسه ملی پذیرش نمی شوند


تمام تراکنش های بانکی فاقد «کد شهاب» از امروز در ساتنا برگشت می خورند، بنابراین افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، - تمام تراکنش های بانکی فاقد کد شهاب از امروز در ساتنا برگشت می خورند، بنابراین افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی توانند از این خدمت بهره مند شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی در راستای شفافیت هویت صاحبان تراکنش های بانکی با قاطعیت هرچه بیشتر، نسبت به راه اندازی سامانه نهاب با همکاری سازمان هایی از جمله ثبت احوال کشور ، ثبت شرکت ها ، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی ربط اقدام کرده است که بدین منظور، از امروز تمام تراکنش های فاقد کد شهاب در ساتنا برگشت می خورند.

گفتنی است که کد شهاب همان کدملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی است و این اقدام بانک مرکزی بلافاصله در سایر سامانه های بین بانکی و پس از آن در سامانه های درون بانکی اجرا می شود.

بنابراین، افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی توانند از خدمات بانکی بهره مند شوند.

همچنین، این اقدام بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک ها و موسسات اعتباری موجود است، تاثیری نخواهد داشت و صرفاً حساب ها و تراکنش هایی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراکنش های بدون کد یا شناسه ملی پذیرش نمی شوند

تراکنش های بدون کد یا شناسه ملی پذیرش نمی شوند